Industrija prozora, vrata i srodnih proizvoda u Velikoj Britaniji prolazi kroz period značajnih promjena.
Ova promjena je potaknuta kombinacijom ekonomskih fluktuacija, političkih neizvjesnosti i evolucije ponašanja potrošača.
Dok gledamo prema budućnosti, razumijevanje trenutnih trendova i projektiranje budućih smjerova je ključno za dionike u industriji kako bi mogli pripremiti svoje poslovne i marketinške strategije.
Trenutni trendovi
Kako se Velika Britanija približava općim izborima, ponašanje potrošača postaje opreznije.
Nepoznato stanje u vezi s ključnim glasanjem obično dovodi do stagnacije u potrošnji jer javnost čeka jasnoću o politikama koje bi mogle utjecati na njihove osobne financije. Potrošači obično odgađaju veće potrošačke odluke. Ovo može utjecati na različite aktivnosti povezane s industrijom prozora i vrata, kao što su:
- Renoviranje nekretnina
- Kupovina i prodaja nekretnina
- Građevinski projekti
Svaka od ovih aktivnosti može rezultirati kupovinom prozora ili vrata, te može pružiti uvid u šire tržište nekretnina.
Zbog toga se očekuje, a i primijećeno je, da izborni period može imati lančani učinak na industriju.
Svi će gledati podatke nakon izbora kako bi vidjeli hoće li potrošači koji su odgodili velike odluke o potrošnji tada početi donositi te odluke, što bi moglo izazvati povećanje potražnje, ili će nastaviti odgađati, možda u nadi na smanjenje kamatnih stopa, kako je objašnjeno u nastavku.
Promjene osnovne kamatne stope Banke Engleske
S obzirom da je Banka Engleske zadržala svoju osnovnu kamatnu stopu na najvišoj razini u mnogim godinama, a time su i kamatne stope na financijske proizvode najviše u posljednjim godinama, potrošači su manje voljni uzimati financijske proizvode za pokrivanje velikih projekata, bilo da se radi o potpunim renoviranjima ili zamjeni nekoliko prozora ili vrata.
Dodatno, s obzirom na to da su kamatne stope na hipoteke posebno visoke i nestabilne u trenutku, potrošači su manje skloni selidbi, što također može utjecati na potražnju. Ovaj utjecaj može doći od prodavača koji ne renoviraju toliko prije prodaje, ili kupaca koji ne provode velike projekte nakon kupovine.
Nedavno se očekuje da će Banka Engleske u nekom trenutku ove godine smanjiti osnovnu kamatnu stopu, vjerojatno u kolovozu. To će povećati razlog zašto potrošači odgađaju velike kupovine, jer bi mogli ostvariti financiranje s nižim kamatama ako pričekaju.
Ipak, kada kamatne stope počnu padati, očekuje se da će to podići povjerenje potrošača i vjerojatno rezultirati povećanjem kupovne moći.
Opadanje interesa u pretrazi
Industrija prozora i vrata uživala je u procvatu tokom pandemije COVID-19.
Ovaj period je donio značajan porast prometa u pretragama i interesa potrošača, jer su ljudi preusmjerili svoju potrošnju sa aktivnosti koje nisu mogli obavljati, poput slobodnog vremena, na poboljšanja u svojim domovima. Industrija je doživjela rekordne godine, a lanac snabdijevanja je bio opterećen kako bi zadovoljio nagli porast potražnje za novim prozorima i vratima.
Međutim, kako se šira ekonomija ponovo otvorila, a inflacija i kamatne stope počele rasti, došlo je do značajnog usporavanja interesa u pretragama. Trenutne razine interesa regresirale su na one koje su bile prisutne od 2008. do 2013. godine, razdoblje nakon najveće globalne financijske krize od Velike depresije.
Za ilustraciju promjena, interes za “upvc prozore” u prva dva kvartala 2024. godine sličan je onom iz 2013. godine:
Za “upvc vrata” interes ide čak i dalje unazad, i sličan je onom iz 2008-12. godine:
Interes za kompozitna vrata postepeno je rastao od 2006. godine do svog vrhunca u svibnju 2021. godine. Zatim je počeo opadati, a u prva dva kvartala 2024. godine ostao je ispod 50, što je niže nego u 2023. godini, a slično onom što smo vidjeli 2015. godine:
Ovaj pad interesa potrošača predstavlja izazov za industriju, koja se sada mora prilagoditi manje aktivnom tržišnom okruženju.
Stabilizacija inflacije
Jedan pozitivan razvoj za industriju prozora i vrata je nedavna stabilizacija inflacije. Nakon godina rasta troškova i krize troškova života koja je ozbiljno utjecala na potrošnju domaćinstava na skupe proizvode, inflacija je sada pala na ciljanih 2%. Ova stabilizacija mogla bi obnoviti povjerenje potrošača, smanjiti financijske pritiske i potencijalno potaknuti povratak potrošnje na poboljšanja u domovima.
Međutim, važno je napomenuti da troškovi još uvijek rastu, iako mnogo sporije nego prije. Stoga će biti potrebno da prihodi ljudi rastu dok inflacija ostaje niska kako bi se počele nadoknaditi razlike koje su se pojavile u posljednjim godinama.
Budući pravci
Prilagodba ekonomskim uvjetima
Industrija prozora i vrata mora se snaći u složenostima stabilizirajuće, ali oprezne ekonomije.
S obzirom na to da je inflacija sada na znatno nižoj razini, postoji prilika za industriju da iskoristi obnovljeno povjerenje potrošača. Međutim, izazov ostaje učinkovito upravljanje troškovima, posebno s obzirom na stalni nedostatak kvalificirane radne snage i rastuće cijene materijala.
To može značiti da pogledate svoje poslovanje i procijenite gdje možete ostvariti veće vrijednosti narudžbi ili generirati novi rad s nižim troškovima. Primjeri toga mogu uključivati usmjeravanje marketinških budžeta na aktivnosti koje generiraju niže troškove za potencijalne kupce, ili pregledanje asortimana proizvoda i osiguranje da nudite opcije za dodatnu prodaju.
Traženje prilika
Nakon nedavnog kolapsa nekoliko tvrtki za dvostruko staklo, a s imovinom Everest-a i Safestyle-a koju je preuzela Anglian Home Improvements, konkurentski pejzaž se značajno promijenio.
Iako je razumljivo da zabrinjava činjenica da su neke tvrtke otišle u stečaj, što izaziva zabrinutost među potrošačima i unutar industrije, ova konsolidacija također stvara značajne prilike za rast.
S manjim brojem konkurenata na tržištu, sada postoji veći potencijal za tvrtke da prošire svoj tržišni udio, inoviraju i privuku novi posao. Iako je potražnja trenutno možda niža, smanjena konkurencija može pomoći da se nadoknadi neki od tog opadanja.
Inovacije i diversifikacija
Inovacije i diversifikacija bit će ključne za održavanje rasta na konkurentnom tržištu. Tvrtke za poboljšanje doma trebaju istraživati nove tehnologije i energetski učinkovita rješenja kako bi privukle potrošače.
Kako bi se nosile s ovim izazovima i postavile za budući rast, tvrtke za dvostruko staklo mogle bi razmisliti o diversifikaciji svog tržišta proširujući se na maloprodaju ako trenutno opslužuju samo trgovinu, ili na trgovinu ako trenutno opslužuju samo maloprodaju. Ovaj pristup fokusira se na širenje tržišnog dosega.
Nastavljajući pružati visokokvalitetnu uslugu i vrijednost potrošačima, tvrtke za dvostruko staklo mogu postići dugoročni uspjeh u ovoj dinamičnoj industriji. S posvećenošću izvrsnosti i vrijednosti, bit će dobro pozicionirane za uspjeh na tržištu koje se stalno razvija.
. . .
Tekst Analiza tržišta prozorske industrije: Trenutni trendovi i budući smjerovi preveden je sa portala TruFrame.