FENSTERBAU STATS
Prisustvovalo je 44 zemlje
644 izlagača
75.000+ posjetitelja
Predstavljeno je 112 zemalja
Prošlo je šest godina od posljednjeg potpunog sajma Fensterbau Frontale. Od tada smo vidjeli svijet koji je evoluirao zbog globalne pandemije i njenih posljedica – tržišni bum, glasine o nikada ne ostvarenom padu, i uspjeli smo da se izborimo sa izazovima u lancu snabdjevanja i materijalima.
Sajam je snažno povratio svoju prisutnost od 19. do 22. marta u Nirnbergu, Njemačka, sa više od 600 izlagača na devet punih hala i sa izveštajem o ukupno oko 75.000 posjetilaca. Važno je napomenuti da se broj “posjetilaca” odnosi na izlagače i učesnike povezanog sajma Holz-Handwerk, obuhvatajući ukupne posjete tokom četiri dana događaja, kao i prisustvo izlagačkog osoblja. Ipak, gužve i izložbe svjedoče o zdravoj i angažovanoj industriji fokusiranoj na umrežavanje, obrazovanje i inovacije
Fensterbau izvještava da je na događaju bilo predstavnika iz 44 zemlje. Među njima je bila grupa proizvođača prozora iz Sjeverne Amerike, iz Kanade i Sjedinjenih Država, koji su sakupljali zapažanja i naučene lekcije iz znatno drugačijeg tržišta.
Europski trendovi često nagoveštavaju ono što će doći u Sjevernu Ameriku.
Koju relevantnost ima ovaj sajam za sjevernoameričko tržište? Iako mnogi specifični trendovi se ne prenose direktno – na primer, europska stolarija ima mnogo više hardvera i pojačanja – izazovi za proizvođače mogu biti konzistentni i vrijedni istraživanja.
„Ovaj događaj nam pruža priliku da vidimo koje se vrste mogućnosti razvijaju na osnovu europskih problema i izazova u proizvodnji“, kaže Laura Doerger-Roberts iz Vinylmax Windows. „Ti izazovi obično se prenose na slične izazove sa kojima se suočavaju američki proizvođači. Važno je za nas da vidimo kako te tehnologije i inovacije mogu donijeti više efikasnosti i konzistentnosti u naše pogone.“
Dalje, kao što ističe Marco Patermann, američki predstavnik za Continental i Fux Machinery: „Kupci dolaze iz cijelog svijeta, uključujući Sjedinjene Američke Države i Kanadu, da vide šta je novo, koje nove tehnologije postoje i šta dolazi. Mnoge nove tehnologije, završne obrade i usluge se razvijaju u Europi pa se potom prenose u Sjevernu Ameriku.“
Integracija automatizacije u proizvodni proces i same proizvode
U Europi, posebno u Poljskoj, izvori navode da nivo automatizacije doseže potpuno drugačiji opseg. Roboti kontrolišu sve, čak i automatsko punjenje za omotavanje profila, kako je Patermann pokazao Window + Door na sajmu Fensterbau. Nije potrebno ljudsko učešće. Bešavno zavarivanje je bilo izloženo na mnogim štandovima opreme, opet uz pomoć robota. Ali da li će ovo ikada postati stvarnost u SAD-u, i da li to želimo?
“Problemi koji se javljaju u proizvodnji i problemi koji dolaze sa eliminacijom direktnog rada su isti. Radna snaga je vrlo skupa u većini zapadne Europe, tako da smo primjetili da europski proizvođači traže više automatizacije i traže načine da uklone vrijeme i radnu snagu iz proizvoda”, kaže Doerger-Roberts. “Historijski gledano, to nije bio veliki problem u Sjedinjenim Državama. Ali u proteklih nekoliko godina, tržište rada se zateglo i postalo skuplje za dobijanje kvalitetne i dosljedne radne snage.”
Jedno od rješenja na kojem Vinylmax radi kako bi se suočio sa ovim problemom rada nema veze sa mašinama. “Stvarno smo razmotrili našu kulturu kako bismo bili sigurni da radimo stvari koje su potrebne za savremen radnički kadar u Americi”, kaže Doerger-Roberts, “što znači prilike za napredovanje, ravnotežu između posla i privatnog života, napredovanje u karijeri, bolju obuku.”
Iako će rješenje za radnu snagu u SAD vjerovatno biti hibridno, kombinujući razvoj radne snage i integraciju automatizacije, nevjerojatno je vidjeti sposobnost opreme i softvera od globalnih dobavljača. “Ima stvarno sjajne automatizacije”, kaže Brian R. Standley iz Wincore Windows & Doors. “Ali za mene je važno ono što pokušavamo da postignemo svakodnevno. Samo mora funkcionirati ono što pokušavamo da postignemo.”
Izvan trendova u radnoj snazi i opremi, još jedan aspekt automatizacije koji je veoma prisutan u europskoj stolariji je integracija unutar samih proizvoda. Joe Peilert primjećuje: “Automatizacija je svuda. Ne samo softver, već integracija digitalne tehnologije u hardver i operativne sisteme. To se odnosi na operativnu stranu.”
Vidjeli smo pokušaje ovoga u SAD-u proteklih deset godina. Ono što je drugačije je novi nivo očekivanja od krajnjih korisnika i vlasnika domova, uticanih automatizacijom drugih aspekata njihovog života kao što su automobili, aparati i tako dalje. “Krenite s vlasnikom kuće”, sugeriše Peilert. “Šta je njima važno? Da li je to integracija sa iPhone-om? ADA usklađenost? Svaki od ovih aspekata ima veoma specifična očekivanja.”
Kompanije optimistične prema investicijama i rastu
Suprotno mnogim znacima koji ukazuju na zdravlje tržišta, još uvek postoji opšti oprez u industriji širom svijeta. Naši izvori ukazuju da mnoge kompanije i dalje imaju određenu rezervu u pogledu investiranja, sa onim što Tony Mehringer iz Sturtz-a naziva stavom “čekanja i gledanja”. Pogled na brojke koje utiču na industriju prikazuje nešto samopouzdaniju sliku.
“Za budućnost, vjerovatno ćemo vidjeti neko smirivanje, malo nivelisanje. Posljedice poslije COVID-a će nestati i vratiti ćemo se stabilnom tržištu. Nadamo se da će se ekonomija nastaviti jačati, kako pokazuju počeci gradnje i slično”, kaže Mehringer.
Bez obzira na to gdje se kompanije nalaze na skali optimizma, bilo da su u pitanju njihove fabrike širom svijeta, usmjeravanje energije ka prilagođavanju i inovacijama može biti ključ za prevazilaženje budućih fluktuacija na tržištu.
“Mi smo optimistični. Nastavićemo da investiramo u poslovanje, u procese. To može značiti nove mašine, ili može biti novi softver, nove metode praćenja efikasnosti, i tako dalje”, kaže Mehringer. “Želimo da budemo lideri svjetskog ranga u usluzi i nastavićemo da radimo u tom smjeru i nastojimo da te stvari ostvarimo.”