U odabiru otvora za prostore, brojne su prednosti PVC prozora koje valja imati na umu: bolji su izolator od aluminijskih materijala, otporni na vremenske uvjete, truljenje i koroziju, lagani su i čvrsti. Usto, održavanje ovih prozora nije teško, a ekološki su prihvatljivi.
Tradicija proizvodnje u kompaniji Yavuz / Baufens, prvog proizvođača PVC profila za prozore u Bosni i Hercegovini i najvećeg izvoznika PVC profila i gotove stolarije, seže do 2005. godine. Nakon sedam godina pažljive pripeme i proučavanja, 2012. Baufens serija profila ugledala je svjetlo dana.
U fabrici u Brčkom proizvodi se bh. brend PVC profila naziva BAUWIN (petokomorni sistem PVC stolarije) i BAUFENS (sedmokomorni sistem stolarije).
O razvojnom putu i širenju tržišta razgovarali smo s Mustafom Yavuzom, vlasnikom ove kompanije na velikom sajmu Fensterbau Frontale + Holz-Handwerk održanom u njemačkom Nürnbergu.
“Godine 2007. pokrenuli smo prodaju stolarije: na samim počecima uvozili smo iz Turske, naknadno smo pokrenuli proizvodnju u Bosni i Hercegovini. Prvi smo pokrenuli proizvodnju profila, a sada već svake godine bilježimo rast proizvodnje i prodaje za 30 do 40 posto”, govori.
Iskustva izlagača na velikim sajmovima uvijek su višestruko korisna i zanimljiva: uz umrežavanje i dogovaranje poslova te praćenje tokova, dobiju se i vrijedne povratne informacije.”Ovdje u Njemačkoj naši proizvodi su dosta traženi. Trenutno ne možemo zadovoljiti potrebe svih kupaca i zainteresiranih. I ovdje se, dakle, pokazuje da je najvažnije da kvalitetno radiš i poštuješ rok”, ističe.
Baufens pritom primjenjuje njemački sistem pa, kako kažu, “nema razlike između njemačkog i Baufensovog profila, u 99 procenata isti su to proizvodi.” “S druge strane, mi koristimo 100 čiste materijale, njemački profile su 90 posto od recikliranih materijala pa, zbog toga, mnogi kupci traže upravo nas”, dodaje.
Godišnja Baufensova proizvodnja iznosi 8.000 tona. U Bosni i Hercegovini u tri velike proizvodne jedinice dnevni prosjek iznosi 1.000 prozora koji se distribuiraju u 25 maloprodajnih objekata širom zemlje. U Srbiji posluju četiri maloprodajna objekta te dodatno stotinu veleprodajnih kupaca.
Predstavnici ove kompanije ističu: “U svakoj državi regiona imamo zastupništvo, a u više od 20 država izvozimo naše proizvode, u regiju i šire. Da nabrojimo neke: Hrvatska, Srbija, Crna Gora, Kosovo, Albanija, Makedonija, Rumunija, Bugarska, Moldavija, Njemačka, Saudijska Arabija, Nigerija.”
Na sajmu Fensterbau Frontale + Holz-Handwerk predstavili su Baufens brend te se, kako kažu, mogu pohvaliti značajnom posjetom. Potrebe kupaca su različite: neko hoće gotove prozore, neki profile. A dolaze iz različitih dijelova svijeta: iz Brazila i Argentine, iz Perua i Čilea. Porast interesa svakako je povod za razmišljanje o širenju tržišta.
Baufensov PVC profil dostupan je svima, a odlikuju ga visoka učinkovitost i izdržljivost. Svake godine, međutim, obogaćuje se ponuda pa su i na ovom sajmu predstavili nove proizvode.
“Mi 100 posto radimo po evropskim zahtjevima i sistemu. Nikako ne koristimo olovo. Posjedujemo potrebne certifikate, a bez toga, jasno je, nema izvoza, nema poslovanja”, Yavuzove su riječi.
Ulaganje u mašinski park i automatizaciju važna je odrednica poslovanja ove kompanije: 90 posto mašinskog parka njemačke su mašine, a svake godine park se obnavlja što omogućuje značajno jačanje kapaciteta za 20 do 30 posto. Uz ovako visoku automatizaciju, radnicima je prepušteno kreiranje dodatne vrijednosti za klijente.
Tokom marta u Tuzli je održan PIT WinDoor 2024: Otvori s pogledom u budućnost, drugi po redu, događaj koji je okupio predstavnike industrije PVC i ALU prozora, vrata i fasada u Bosni i Hercegovini, kome je Yavuz / Baufens bio prijatelj u organizaciji.
Predstavnici Yavuza / Baufensa predstavili su sistem proizvodnje i procese, mašine i svoje brendove, mrežu poslovanja, a drugog dana organizirana je stručna posjeta pogonima kompanije.
Radom stručnih događaja kakav je PIT WinDoor 2024: Otvori s pogledom u budućnost, agencija organizator Bravaria Industrial Marketing uz podršku partnera iz poslovne zajednice, čini korak naprijed u organiziranju i širem angažiranju ovog sektora. Podsjećamo, događaj je okončan zvaničnom najavom stručnog portala Windoor.ba te preporukom o osnivanju strukovne asocijacije.
. . .
Čitajte i Yilmaz Machine, uspješno predstavljanje na sajmu Fensterbau Frontale